Houdingstherapie

Wat is Houdingstherapie:

Een verkeerde houding kan een oorzaak zijn van verschillende klachten. Deze kan ook op verschillende manieren ontstaan. Er kan een foute voorkeurshouding aangeleerd zijn, pijnontwijkende houding zijn of door verkeerde training ontstaan zijn. Bij houdingstherapie wordt er gekeken naar de houding en de klachten die het veroorzaakt. Het werken aan een goede houding heeft het een positieve invloed op het algeheel functioneren.

Hoe werkt Houdingstherapie:

Houdingstherapie lijnt je lichaam uit en brengt je spieren en gewrichten weer in balans, waardoor met name chronische pijnklachten aan gewrichten (enkel, knie, heup, schouder, nek en rug) sterk verbeteren of zelfs helemaal verdwijnen. Doormiddel van verschillende oefeningen wordt er aan een goede houding gewerkt. De oefeningen zijn er op gericht om inzicht te geven in eigen functioneren, bewust te worden van een goede houding en het zelf leren corrigeren van een verkeerde houding.

Effecten Houdingstherapie:

Door het weer aanleren van een goede houding werkt het lichaam weer zoals het hoort. Compensatie wordt afgeleerd en de spieren voeren weer hun eigen functie uit. Door het aanleren van een goede houding wordt er minder belasting van het lichaam gevraagd en zullen de klachten verminderen. Ook zullen er minder snel klachten optreden door onder- of overbelasting van het lichaam.

Voor wie is Houdingstherapie:

Houdingstherapie is voor lichamelijke klachten aan de rug-, nek-, schouder-, heup, knie-, enkelklachten en RSI/Cans of stressklachten.

Nieuwsgierig geworden? Maak dan direct een afspraak!